Vroege vogels

22 juli 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Het was een vroege morgen voor Miran, Meggie en Lynn. Om 02:15 ging de wekker en moesten we ons bed uit. We gingen namelijk meewerken in de Bakkerij van Nkosi’s Haven. Maarten en Ronald hadden warm water gezet om koffie en thee te maken anders werd het moeilijk om de nacht door te komen. Om 02:30 zijn we in de auto gesprongen met slapende oogjes en hebben ze ons afgezet bij Nkosi’s. Josephine van de bakkerij had een bestelling van 2800 broodjes en daarbij ook nog losse broden. Deze bestelling moest om 09:00 s’morgens af zijn voor de scholen in de buurt.

Om 05:00 begonnen de vogeltjes te fluiten en begon de lucht mooi op te klaren, de eerste moeders en kinderen begonnen te ontwaken om naar school te gaan en om te gaan werken. Rond 08:15 kwamen de jongens aan en zijn ze direct begonnen met het vervangen van de deurklinken. De moeder uit de keuken kwam ons halen voor een heerlijk ontbijt. We werden verwend met vers gebakken brood, scrambled eggs met tomaten uit de oven, cheddar kaas en ham, maar ook een verse lemonade en natuurlijk niet te vergeten koffie en thee.

Na het ontbijt zijn de jongens verder gegaan met de nodige klusjes en werden de dames opgehaald door Maarten in de Land Rover om vervolgens een powernap te doen. Miran en Maarten zijn nog koffie gaan drinken in Melville, maar Meggie en Lynn zijn lekker onder de warme dekens gaan liggen en vielen vrijwel meteen in slaap. Om 15:30 zijn we gaan douchen en kwamen de jongens  langzaam thuis van het klussen. Hierna hebben we het met Maarten gehad over hoe we de eerste week vonden en wat we verwachten van het Apartheidsmuseum. Miran heeft ondertussen een wasje gedraaid.

Nu zijn we aan het wachten totdat Anke thuis komt om een heerlijke pizza te gaan eten en kunnen we gaan genieten van ons welverdiende weekend.

5B732B74-61B2-4BA6-A11E-C0293AD335B04CF0F48A-F062-450D-9C73-ADA710B173A23477E764-3A61-4255-A4FE-0D8DF6CA85FF40FDE00F-9F5B-4D3E-AABE-956D8AE4E059B079807F-DBB9-4840-8710-E1341D3D08B2

1. Lilian Jaspar:
    22 juli 2022
    Wat zijn jullie toch allemaal grote topper !! Het is heel leuk om jullie verhalen te lezen en zo een beetje mee te kijken in jullie mooie avonturen !! Groetjes Lilian
  2. Helma Brasse':
    22 juli 2022
    Wauw, dat is hard werken. Maar wat geweldig dat jullie dit doen.♡
  3. Rico:
    Good bezig allemoal ! 💪🏻
  4. Chantalle Vijgen:
    22 juli 2022
    Wat zijn jullie toch allemaal goed bezig😘
  5. Annelies:
    22 juli 2022
    Wat een leuk verhaal weer...en een ervaring rijker...geniet van jullie rust vanaf morgen volg ik jullie vanuit mijn luie stowl in france. X Ann
  6. Gaby en co:
    22 juli 2022
    Hiii Lynn, veer vollige diech auch en sjtiekum auch hiel gruutsj op diech. Sjtraks thoes gaw unne kier kome vertille euver uuch avonture. Kinne veer eindelik die saté party hawwe😉 Geneet dr van dao en Suc6🍀❤️
  7. Jo:
    22 juli 2022
    Goed zo Lynn. Nonk Jean-Paul heeft je goed aangeleerd.
    Fijn weekend voor jullie allen.
  8. Roger van Drongelen:
    22 juli 2022
    Heel mooie verhalen en chapeau wat jullie doen !
    Lynn, trots op je als buurman !!
  9. Hugo:
    22 juli 2022
    Leuk om te lezen hoe jullie je steentje bijdrage tijdens deze "Werikvakansie" .
    Heel veel plezier morgen in Jo'burg en jullie bezoek a/h apartheid museum. Weer een geweldige ervaring die jullie mee naar huis nemen. Dikke poen allemoal. Gr, Monique & Hugo