Matchday

6 augustus 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we begonnen met een heerlijk  ontbijtje bij de bakkerij op de hoek. Hierna heeft Ronald de auto laten wassen terwijl hij ondertussen van een kopje koffie genoot.

0A0A412C-AEE2-4283-9D4B-5EA33ACDCF4F

Om 13.00 uur  uur hebben we ons verzameld om naar de voetbalwedstrijd te gaan. Onderweg naar het stadion kwamen we erachter dat we de tickets vergeten waren. Dus nog snel omgedraaid en de tickets snel gehaald.  Door de vertraging reed Ronald blind over een “sleeping policeman” en was het net alsof we weer op safari waren.

Bij het stadion aangekomen hebben we op aanwijzing van een guid die een eindje mee rende, de auto geparkeerd en zijn we richting het stadion gelopen. Voordat we de stadion ingingen hebben we nog een foto voor het stadion gemaakt en hebben we een mooi plekje uitgekozen. Er was al gelijk een leuke sfeer en werd door veel mensen aangesproken. Een groot feest met mooie outfits.

Eindelijk is het 15.00 uur en de wedstrijd begint: Orlando Pirates egen Swollow. De stemming is super en niet alleen voor het voetbal. In de 10de minuut komt Orlando al met 1-0  voor en juichen er heel veel mensen en zingen vrolijke liedjes en dit gedurende de hele wedstrijd.

C872501C-AE78-47DA-9B16-2687654A6F189FDC2029-5BC3-49A0-A2E1-3957CBF59C8F9317BB55-8AEE-4959-921E-5C09541825A7

Na de wedstrijd hebben we nog eens uitbundig  gejuicht en iedereen wilde graag  met ons op de foto omdat  voetbal een donkere sport is in Zuid-Afrika en niet zijn gewend dat er blanke mensen in het stadion zijn, dit vonden de mensen leuk en waren erg trots. Dus het is goed mogelijk zijn dat we nu bekende Nederlanders zijn.

Na de wedstrijd zijn we teruggegaan naar de B&B en hebben we uno flip gespeeld en heerlijk gebraaidg!

1. Dusty Rutten:
    6 augustus 2022
    Absoluut een hoogtepunt geweest voor Rens 😉. Hij vond het fantastisch!! Weer een belevenis rijker!!
  2. Lilian Jaspar:
    6 augustus 2022
    Wat hebben jullie toch geweldige ervaringen meegemaakt ik denk dat jullie deze de rest van jullie leven NOOIT meer zullen vergeten !! Geniet nog even van de laatste dagen en voor deze week een hele veilige thuiskomst !! Heel veel groetjes van ons 👍🏼😘
  3. Hugo:
    6 augustus 2022
    Vandaag alweer een geweldige dag meegemaakt zo te lezen. Goed om te zien dat sport ook verbroedert en kleur of voorkeur voor een bepaalde club helemaal niet uitmaakt ( remember wortel 36 // 2017).
    Morgen nog lekker een dagje chillen en dan weer richting Limburg, waar met smacht op jullie wordt gewacht. Geniet van jullie laatste 2-dagen in het mooie SA.
  4. Chantalle Vijgen:
    6 augustus 2022
    Wat hebben jullie vandaag weer genoten, dat is te zien aan de foto’s!
    Wat een sfeer in het stadion, geweldig…..

Geniet morgen nog van jullie laatste dag
  5. Jo:
    6 augustus 2022
    Volop gezelligheid op jullie voorlaatste dag. Morgen de laatste dag van jullie onvergetelijke avontuur. Deze ervaring neemt niemand je af en is goed voor je verdere ontwikkeling. Super gedaan.
  6. Vivian lardenoije:
    7 augustus 2022
    Super! Veilige reis terug naar huis 🍀
  7. Guido en Angela:
    7 augustus 2022
    Wat een bijzondere ervaring! Mooi om mee te maken. Jullie hebben een onvergetelijke reis gehad. Geniet van de laatste momenten en alvast een veilige terugreis.