Township Zuid-Afrika

19 juli 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

We zijn de dag wakker gemaakt, door Ronald, met het liedje (Goodmorning, how are you). Iedereen heeft nog voor het ontbijt heerlijk gedoucht en daarna met zijn allen ontbeten. Na het ontbijt heeft iedereen zich klaar gemaakt om Melville in te gaan. We zijn als eerste geweest naar de 27 boxes wat een groot winkelcentrum is, helaas was er wel veel leegstand. Nadat we dit hebben bezocht hebben we een drankje gedronken bij Tilt, aansluitend zijn we naar de Bead shop gegaan, dit is een kralenwinkel en hier hebben we knutselwerk gezocht voor bij Nkosi' s Haven. Op de terugweg hebben we wat foto's bij de Hugh boom gemaakt. We hebben direct het knutselwerk uitgeprobeerd die we bij Nkosi's Haven door de kinderen zelf ook te laten maken.

Rond 13.00 uur zijn we richting township gegaan naar de creche van Nelly en Oscar, dit was een zeer indrukwekkende plek en ook een mooie plek. Nelly heeft ons rondgeleid door de township Langaville hier hebben we veel huisjes gezien, van steen, van golfplaten maar ook van hout en zelfs karton. Enerzijds mooi maar ook droevig.  We kregen een goede indruk van hoe de mensen leven in de township.

We hebben ook nog een rondleiding gehad door de crèche  van Nelly en Oscar, dit zag er heel mooi uit, verzorgd en netjes. Nelly ontvangt rond de 60 kinderen per dag en verzorgt de kinderen, ze leren hetzelfde als bij ons op de peuterspeelzaal en kleuterschool. Ze verzorgen kinderen van 0 tot 5 jaar. We zijn er 2 tot 3 uur geweest en daarna de terugweg gemaakt richting de B&B. Hier maken we heerlijk de kachel aan en wordt er verder geknutseld.

Totdat om 20.00 uur de stroom uitvalt, en we gezellig bij de kachel gaan zitten.

IMG_0026IMG_0027IMG_0034IMG_0036IMG_0042IMG_0044IMG_0047IMG_0052IMG_0061IMG_0067IMG_0069IMG_0074IMG_0082IMG_0085IMG_0088

1. Dusty Rutten:
    19 juli 2022
    Rens is ontzettend onder de indruk… mooi en wauw wordt aan de lopende band gestuurd 😉
  2. Hugo:
    19 juli 2022
    Gelijk op de eerste dag mooie en indrukwekkende belevenissen. Geniet samen van deze unike reis.
  3. Marie Louise Kraus:
    19 juli 2022
    Dat ziet er goed uit, doe vooral volop genieten ,maak er mooie herinneringen van veel groetjes
  4. Maarten en Anke:
    20 juli 2022
    Was een geweldige middag bij Nelly & Oscar en Ganva in ext.2 van Langaville township. Wandeling maakte wel indruk. Morgen naar Nkosi’s Haven waar het vrijwilligerswerk gaat starten.
  5. Desiree:
    20 juli 2022
    Een hele hoop indrukken op 1 dag; vermoeiend, mooi en indrukwekkend. Maak er samen een mooie tijd van!