Afscheid

5 augustus 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vanmorgen op ons gemak opgestaan en om 9.00 uur samen koffie gaan drinken bij Tilt, en tevens de mooie schorten opgehaald bij de 27 boxes voor de dames van de keuken die ons dik twee weken flink verwend hebben.

Aangekomen bij Nkosi’s Haven nog wat materialen uit de auto gehaald en bij het al overvolle kantoor van Lynn neergezet, waarschijnlijk staat het volgend jaar nog op dezelfde plek…..volgens Lynn zelf. Samen daarna nog een ronde over het terrein gemaakt en flink wat foto’s genomen voor thuis, tevens al van diverse kinderen en moeders afscheid genomen, en zelfs iets lekkers gekregen voor onze hulp.

De twee dames van keuken krijgen de schorten en zijn hier heel blij mee, de schorten gaan vandaag niet meer af.

Om 11.30 uur is iedereen verzameld in de leisure room en komen er vijf hele grote taarten binnen, alle aanwezige moeders en kinderen, en ook wij krijgen een heerlijk stuk en genieten met een kop koffie of thee. Dan neemt Gail het woord en bedankt ons, het huilen staat ons nader dan het lachten, van de vele complimenten die we krijgen. Zeker Meggie, Rens, Lynn en Yarno krijgen een dikke pluim van Gail. We krijgen allemaal een shirt met de afbeelding van Nkosi met de afspraak dat iedereen thuis een foto maakt wanneer het shirt aan is en deze op de facebook pagina van Nkosi’s Haven zet.

Daarna is het aan de moeders, we worden van harte toegezongen en bedankt. We hebben nog wat polaroid foto’s over dus iedereen die op de foto wil wordt vastgelegd. Iedereen reageert enthousiast.

Na de lunch wordt er nog een potje gevoetbald en praten Miran en Ronald nog met Gail en Lynn over de verdere ondersteuning door onze stichting Abantwane Belanga. Er worden al snel mogelijkheden gezien, thuis zullen we gaan kijken hoe we Nkosi’s Haven verder kunnen ondersteunen. Rond 15.00 uur nemen we afscheid en gaan we nog wat souvenirs voor thuis scoren.

Op dit moment zijn Anke en Yarno bezig met de voorbereiding van de heerlijke lasagna, vanavond komt Mimi en Thelma nog een met ons eten.

Foto’s volgen morgen, tot morgen.

1. Chantalle Vijgen:
    5 augustus 2022
    Hartverscheurend… Wat mooi!
    Zo benieuwd naar jullie verhalen! Toppers zijn jullie! Geniet nog effe, en tot dinsdag! 😘
  2. Chantalle Vijgen:
    6 augustus 2022
    Ik sluit me volledig aan bij de reactie van Bart!
    Geweldig wat jullie allemaal gedaan hebben voor deze mensen👍

Geniet nog van de laatste daagjes in Zuud -Afrika😘
  3. Nicole Ramakers:
    6 augustus 2022
    Begrijpelijk dat ze het jammer vinden dat jullie weggaan, geweldig wat jullie allemaal samen gedaan hebben. Trots mogen jullie zijn op jezelf, geniet nog even van de laatste dagen maak nog extra herinneringen van deze bijzondere nooit meer te vergeten reis. 🤩😘
  4. Annelies:
    7 augustus 2022
    Mooi werk dat jullie weer gedaan hebben .... Fijn dat ze zo dankbaar zijn met wat jullie doen. Goede reis terug ..